html website templates

Dine fortællinger fortjener
at blive hørt

Hvad oplever du vigtigt og betydningsfuldt at tale om lige nu?

Hvordan foregår en Åben Dialog samtale?

Netværk - Dialog - Refleksion

Inviter betydningsfulde andre

Du kan f.ex. invitere én eller flere fra din familie, venner, en mentor eler andre fra dit netværk til en Åben Dialog samtale.
Og høre deres tanker, respons og perspektiver på dine fortællinger.

Dialog

Vi taler med dig og dit netværk og sikrer at alles stemmer bliver hørt. Alles bidrag til dialogen bliver vægtet som lige vigtige. Det er dialogen og dét at få lyttet til hinanden der er væsentligt.

Refleksion

Undervejs i dialogen med jer vil Åben Dialog teamet tage en eller flere korte samtaler med hinanden om hvad de har hørt i dialogen med dig og dit netværk og hvilke tanker de får om det.

• Hvem kommer jeg til at tale med? - Der er altid et Åben Dialog team bestående af 2 frivillige som er uddannet i Åben Dialog Relations- og netværksarbejde..
  • Hvor afholdes Åben Dialog samtalen? - Du bestemmer hvor vi skal have samtalen. Det kan være hjemme hos dig eller et andet sted du foretrækker.
  • Hvorfor er det gratis? - Vi mener, at alle bør have adgang til et samtaletilbud. Dele af foreningernes drift er finanseret af henholdsvis Aarhus og Odense Kommune.
  • Hvor mange samtaler er der mulighed for? - Vi kan tilbyde en eller flere samtaler og vi afsætter 1 1/2 time til hver samtale.
  • Har I tavshedspligt? - Ja, alle Åben Dialog medarbejdere har tavshedspligt.

Ånden eller livsnerven i Åben Dialog er noget helt grundlæggende menneskeligt som handler om at blive set, hørt, forstået og anerkendt. Noget vi som mennesker alle søger og har brug for.

Åben Dialog er en netværks baseret tilgang som bygger på tanken om at problemer, udfordringer, løsninger og forandringer findes i samspillet mellem mennesker. Åben Dialog bygger således på ideen om, at menneskers kriser, problemer, udfordringer opløses gennem dialog og refleksion der gør det muligt at tilvejebringe nye forståelser, fortællinger og måske forandringer.

Hvis du vil vide mere om Åben Dialog